Super spannende dag! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu Super spannende dag! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu

Super spannende dag!

Blijf op de hoogte en volg Raf

13 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

Vandaag gaan Bibi, Pia en Raf verder met hun verhaal van het ziekenhuis. De poppetjes en het poppenhuis worden weer gebruikt. Raf moet er even inkomen. Het is ongelooflijk hoe gedetailleerd Raf het verhaal nog kan vertellen. Zo spreekt hij over twee andere kindjes. Dat klopt precies, want er heeft twee keer een klein meisje bij Zeb op de kamer gelegen.

Dan legt Raf zichzelf ook in een bed. Hij legt pop Raf eerst bij Zeb in bed – “grapje”. Bibi vraagt aan Raf of hij bij Zeb in het ziekenhuis ligt. “Nee, Te Goi”. Precies Raf lag toen in Ter Gooi. Hij vertelt hoe hij zich toen voelde. Buikpijn, spugen, niet plassen. Slangetje. Zeb in het andere ziekenhuis. Papa, mama, oma slapen. Het wordt een heel druk verhaal. Maar zo knap dat hij het zo gedetailleerd nog kan vertellen. Ook emoties heeft hij goed benoemd. Plus hij weet wat het is. Bibi is zooo trots!

Ineens komt er nog een verhaallijn. De tandarts. Want vlak voor Curacao is Raf op school op zijn tanden gevallen. “Raf rennen, vallen, au, tanden kapot, naar de tandarts”. Hij doet zijn mond open, Bibi moet er even in kijken en toen was hij klaar. Morgen hier verder mee.

Bij Nubia wilde Bibi nog even verder met de pop. Maar dat wil Raf niet. De pop hoort niet in het water. Hij duwt de pop dan ook resoluut weg.

Gisteren hebben we thuis geprobeerd om Raf een cracker met chocopasta te laten eten. Dat weigerde hij. Hij draaide zijn hoofd weg. Met Bibi geappt en afgesproken dat zij het vandaag op het dok weer zou proberen. In eerste instantie draait Raf zijn hoofd weer weg. Uiteindelijk eet hij een hele cracker. Kanjer! Plus hij bijt zelf stukjes af.

Met Nubia maken Raf en Bibi veel plezier. Ze zingen met en voor Nubia – hand voor de mond beat box - “poffertjes en crackers, poffertjes en cracker”

Natuurlijk kwam er ook nog een paar keer een keuzemoment voor Raf. Eén keer probeert Raf met wijzen Bibi duidelijk te maken wat hij wil. Ondanks dat hij dat heel duidelijk deed, was het niet de manier waarop Bibi wilde communiceren. Hij moest het met woorden zeggen. Dat vond meneer flauw en niet leuk, maar uiteindelijk doet hij het keurig “de gele band”.

Het laatste deel mogen Cher en Mark nog even bij het dok meekijken. Ink heeft een workshop over mondmotoriek.

’s Middags lekker met elkaar lunchen aan het strand bij Hemmingway. Zeb heeft zijn tenue al aan. Ton en Jennifer (zakenvrienden van Mark) lunchen een tafel achter ons. Vandaag moeten we op tijd klaar zijn…..

En wat wordt het uiteindelijk nog een super spannende dag…… Zeb zal dit nooit meer vergeten! En zondag nog zo’n dag….

• 13 Mei 2017 - 20:01

Loes De Graaff:

Lieve fam
    Ja wat heerlijk om dit allemaal weer te lezen ,
    Steeds weer boeiend
    Het is leerzaam en ontspannend een goede combinatie
    Wel we zijn weer op de hoogte geniet nog lekker van alles
    Groetjes Loes en Willem

• 13 Mei 2017 - 20:23

Remco En Lisette:

Heel fijn om alle belevingen mee te kunnen genieten. groetjes

• 13 Mei 2017 - 20:50

Henk:

Tsjongejonge wat wordt er geschaafd en gepolijst,
    met poppetjes en pindakaas,
    met poffertjes en crackers,
    Zo langzamerhand een hele lijst.
    Ook de gele band
    en de pijnlijke tand.
    Uiteindelijk weer: eind goed, al goed,
    als Bibi zegt hoe goed Raf het doet.
    Morgen weer een super spannende dag.
    Wordt het een traan of een lach
    Na Max
    en Ajax.
    Love Dad/opa

• 13 Mei 2017 - 23:24

Karola Schipper:

Wat een mooi verslag weer. Het is zo prachtig om te lezen.

Vanavond had ik met mijn koor een bevrijdingsconcert. We hebben diverse liedjes gezongen (ik zit bij een popkoor) en we zongen onder andere 'Hé, kleine meid' van Herman van Veen. Ondanks dat het natuurlijk over een meisje gaat, moest ik tijdens het zingen steeds aan Raf denken. Natuurlijk heeft Raf nooit bij mij in de klas gezet maar wellicht is die verbondenheid er dan toch een beetje door Zeb.

Onderweg luisterde ik naar de radio (Met het oog op morgen) en natuurlijk werd uitgebreid besproken dat het morgen een spannende voetbaldag werd. Met een glimlach op mijn mond moest ik aan Zeb denken. De foto van Zeb in het ziekenhuis met zijn mooie shirt staat in mijn telefoon. Ik neem aan dat hij die morgen zal dragen.

Ik ben diep onder de indruk van jullie belevenissen maar ook van de wijze waarop deze therapie opgezet is en uitgevoerd wordt. Het is dat ik verknocht ben aan mijn baan en wil nooit iets anders maar wat zou zoiets toch ook prachtig zijn om te doen. Diep respect voor de wijze waarop deze bijzondere mensen bijzondere stappen kunnen zetten met bijzondere kinderen.

Ik zie weer uit naar het volgende verslag.

Enne.... Zeb... Ik ben geen voetbalfan maar ik hoop dat Ajax... Niet alleen omdat meester Mast dan maandag waarschijnlijk in een hele goede bui is maar vooral omdat ik het jou zo ontzettend gun. Dikke knuffel van je juf die je vreselijk mist!

• 14 Mei 2017 - 00:57

Danny:

Super!
    Heel gaaf om zijn stappen mee te beleven.
    Fijn ook dat Zeb en jullie met elkaar meegenieten.
    Groeten aan Cher ook

• 14 Mei 2017 - 02:59

Cher:

alweer een kippevel moment...
    Bibi krijgt Raf elke weer een stapje verder gevolgd door een grote
    & trotse smile. Heerlijk te zien.
    's middags lekker zwemmen en gesnorkeld. Zeb, goed gezien, de
    steenvis en platvis. Die hadden mama en ik niet gezien :)

• 14 Mei 2017 - 11:55

Henny:

Wat 'n feest om jullie te mogen meebeleven!! Heel bijzonder wat hier door deze therapie
    Bereikt wordt. Staan er versteld van hoe zij belevenissen die heel diep ingrijpen op een
    Speelse manier naar boven weten te krijgen, zodat Raf het kan verwerken!! Petje af hoor.
    Gaat het met Zeb ook goed?
    Zeb, ik weet zeker dat Frans ook kijkt hoor!!!
    Lieverds geniet nog heel veel!!!! Frans & Henny

• 14 Mei 2017 - 15:08

Hedyvandam:

Jaa...een prachtig verslag met een lach en een traan...respect voor Bibi en haar geweldige team...
    Groetje&Soentje van Hedy!