Medaille - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu Medaille - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu

Medaille

Blijf op de hoogte en volg Raf

12 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

Wat een start van de dag. Raf krijgt eerst een hele mooie medaille van Bibi. Thuis heeft Raf namelijk een broodje met pindakaas gegeten. In eerste instantie weigert meneer en draait hij zijn hoofd weg Een tweede poging levert ook niets op. We laten het er bij. Maar onze kanjer begint dan ineens druk te praten met zichzelf en te gebaren, 1,2,3 en hij neemt een hap van het broodje. Uiteindelijk eet hij het broodje op, weliswaar met zijn handen voor zijn ogen. Hij kon het “niet aanzien”.

Na de medaille gaat Raf naar binnen. Ze gaan verder met het poppenhuis. Raf vertelt met de poppen precies hoe de avond is verlopen dat Zeb problemen had met zijn hart en naar het ziekenhuis moest.
Ongelofelijk. Zelfs specifieke details weet hij nog perfect te vertellen. Raf lag inderdaad in het hoekje van zijn bed. Mama ging ambulance bellen en papa, mama en Zeb gingen weg met de ambulance. Raf kan deze avond heel uitgebreid navertellen! Zo knap. Maar ook een manier voor hem om deze avond te verwerken. Raf wordt even afgeleid en dan is dat een natuurlijk moment om dit stuk te stoppen. Morgen weer veder!

Bij Nubia in het water is het eerst even lekker knuffelen. Dan op Nubia liggen. Dat is moeilijk want dan moet je je overgeven en je hoofd omlaag doen! Daarna zwemmen ze tot vlak bij ons en vraagt Bibi aan Raf wat Nubia moet doen; dansen of zingen. Als Raf zegt “weet ik niet” zwemt Bibi weer terug naar het dok, ondanks dat Raf dan snel zegt dansen. Ze zwemmen weer terug en Bibi vraagt opnieuw wat Nubia moet doen. Zwaaien of rondjes draaien? ‘Huh anders”, Raf zegt “dansen”, maar dat was niet één van de opties. Bibi geeft de opties en Raf zegt weer “weet ik niet”….dus weer terug naar het dok. Eerst op het dok wat anders doen, mondmotoriek. Appelstroop op het trilstaafje. Raf zegt weer vies, maar doet het wel allemaal. Dan een stukje aardbeien koekje. Ze legt 3 stukjes neer, van klein naar groot. Raf pakt de kleinste, hij kauwt goed. Hij vindt het weer niet lekker maar eet wel alle stukjes op!

Tot slot weer zwemmen en wederom een keuzevraag. Nu kiest Raf wel. Hij kiest meteen, de kleine kanjer. Nubia zwaait heel lang met haar staart. Als extra beloning gaan we met elkaar heel erg hard juichen voor Raf als hij boven bij onze tafel komt.

Wat heeft hij het weer super gedaan vandaag!

• 12 Mei 2017 - 03:49

Cher:

zo mooi dit te mogen zien 'live'
    De interactie tussen Bibi en Raf is ongelooflijk. Nubia erbij is een dream team.
    niet te vergeten Pia en Anouk. Wat een heerlijke groep meiden om hem heen.
    Zeb, dank je wel voor de rondleiding en wat weet je veel te vertellen !!
    Super leuk :)

• 12 Mei 2017 - 05:45

Karola Schipper:

Wat bijzonder dat Raf alles zo goed weet te herinneren over toen Zeb naar het ziekenhuis moest. Goed en noodzakelijk om verwerking en acerptatie te zoeken.
    De training met Raf houdt me bezig; wat een mooie opbouw, wat een mooie resultaten!

• 12 Mei 2017 - 09:15

Yve Kaldenberg:

Lieve Raf!

Wat knap dat je een broodje met pindakaas hebt gegeten.
    Jay en Dex vinden dat zelfs super lekker ; )
    Wat werk je hard met Bibi en Nubia.
    Papa en mama moeten een extra koffer kopen voor al jouw
    medailles om ze mee naar huis te kunnen nemen!!

Knuffel Marcel, Yve, Jay, Dex en Blu.

• 12 Mei 2017 - 11:10

Loes De Graaaff :

Lieve allemaal ,
    Wat goed van RAF van die medaille ,je hebt hem echt verdient ,
    En zo gebeuren er steeds weer goede dingen om op terug te kijken .
    En tussendoor lekker genieten van het stand en zo
    Veel plezier nog verder
    Groetjes Loes en Willem

• 12 Mei 2017 - 14:38

Jolie:

Tjonge, wat fijn dat het verhaal met Zeb er uitgekomen is...
    Wat is dit een goede timing zeg, precies na alle traumatische ervaringen.
    Nu kan alles een plekje krijgen.
    Dikke knuffel voor jullie allemaal

• 12 Mei 2017 - 18:00

Omi & Opi:

Aan onze grandioze bezige bij en overige zonliefhebbers.
    Wat een relaas over pindakaas!
    Bij jullie thuiskomst willen wij heel graag de avonturen van Raf uit zijn eigen mond horen
    We verheugen ons er nu al op.
    Zeb, mijn voorspelling van 3 - 1 komt wel uit.Verliezen en toch winnen. Grandioos van jouw kluppie..
    Nu Feijnoord nog. Dit keer mag jij de uitslag voorspellen......
    Voetbal je nog en mag Raf fluiten?
    Blijf genieten.

• 13 Mei 2017 - 16:21

Danny:

Super gaaf om zijn vooruitgang te lezen!
    Zeb hoe gaat het met jou? Al zenuwachtig voor zondag?
    Groeten Danny