Goed nieuws! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu Goed nieuws! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu

Goed nieuws!

Blijf op de hoogte en volg Raf

10 Mei 2017 | Curaçao, Curaçao

Toen we vertrokken was het bijna 5 weken geleden dat bij Zeb zijn pacemaker geplaatst is. De weken er na waren spannend, vocht bij het hart, veel vocht, een drain, droog en uiteindelijk toch weer vocht.

Door op dat moment meteen weer Prednison te starten was het vocht de maandag voor vertrek gelukkig weer weg. Omdat we tijdens de vakantie door gaan met de Prednison is de verwachting dat het vocht weg zal blijven. Wel moeten we elke week een echo laten maken in Willemstad.

Toen bij de eerste controle er toch weer vocht zat bij het hart, was dat voor ons wel een enorme domper. De twee dagen er voor steeg de spanning bij ons al. Zeb voelde zich goed, slikte trouw zijn medicijnen….en dan zit er toch vocht.

De consequentie is dat Zeb meer medicatie moet nemen. Toch geeft het een heel onrustig gevoel. We merken spanning bij Zeb, maar zijn zelf ook onrustig. We hebben namelijk al eerder meegemaakt dat het vocht in hele korte tijd sterk kan toenemen. Alleen zitten we nu bijna 8.000 km van het WKZ. Samen met de kindercardioloog hebben we afgesproken dat mocht er een medische ingreep nodig zijn, we die in Nederland laten uitvoeren. Dat zou in het slechtste geval dus betekenen eerder naar huis.

Afgelopen maandag hebben we onze tweede echo gehad. Het slechte nieuws was dat we ons afsprakenbriefje vergeten waren en het ponsplaatje. Plus we hadden het consult bij de kindercardioloog van vorige week niet betaald. Dus we zijn weer een uur bezig geweest om alle administratie voor elkaar te krijgen. Van loket naar loket…en dan rustig blijven… terwijl je super gespannen bent….

We hebben besloten om allebei niet mee te kijken met de echo (we weten ondertussen helaas waar je op moet letten). Wow wat zijn we blij als de kindercardioloog zegt dat het vocht verminderd is! Het is bijna gehalveerd. Gelukkig we hoeven niet eerder naar huis! Even Ingeborg bellen.

Medicatie blijft ongewijzigd en volgende week nog een controle. Maar die is minder spannend, dan gaan we al bijna naar huis.

Dit gaan we even vieren; we gaan een appeltaartje halen bij de Albert Heijn.

• 10 Mei 2017 - 05:29

Karola Schipper:

Vieren met zijn vieren!

• 10 Mei 2017 - 07:02

Rob En Henny:

Lieve luitjes,

Fijnom door jullie berichtjes op de hoogte te blijven hoe het daar gaat.
    Wat een heel vervelend bericht van Zeb maar toch ook heel fijn dat het vocht minder is geworden.
    Gelukkig kunnen jullie blijven en verder genieten.

Probeer de rust erin te houden.

Hartelijke groeten en knuffel van ons.
    Rob en Henny

• 10 Mei 2017 - 07:08

Sandra:

Met slagroom dan toch!!

Fijn zeg!

Groetjes, Sandra

• 10 Mei 2017 - 07:49

Joan:

Wat een vooruitgang boeken jullie met Raf en dan ook nog een goede uitslag bij de controle van Zeb. Het zit gewoon allemaal mee, wat heerlijk voor jullie! Dan wordt het nu extra genieten..Xx

• 10 Mei 2017 - 14:55

Marcel & Yve:

Yeah Zeb!!
    Wat een top bericht zeg.
    Dat zal je vast wat rust geven.
    Genietse!
    Dikke kus!!

• 11 Mei 2017 - 03:22

Cher:

YYEEAAHHHH ZEB
    Zo blij voor jou !!! En voor paps&mams en Raf ;)
    Nu kan je echt gaan genieten
    XX

• 11 Mei 2017 - 07:36

Ingeborg:

Wat een fijn nieuws !!! Taart met extra veel slagroom dan maar :)

• 11 Mei 2017 - 15:03

Celina:

Wat een kanjer❤️

• 11 Mei 2017 - 15:51

Anouk:

Wat een opluchting zeg! Dit gaat de goede kant op. Hopen dat het een stijgende lijn is.

• 11 Mei 2017 - 18:59

Henk:

Tsjonge,
    hart stikke goed nieuws zeg.
    Alles klopt!
    Love Dad/opa

• 13 Mei 2017 - 16:11

Danny:

Komt vast door Ajax Zeb zoveel spanning :-)

• 14 Mei 2017 - 14:48

Hedyvdam:

Sjooongejonge...die Zeb...maar gelukkig weer goed..fijn dat jullie dit toch samen kunnen afmaken zeg...en die Appie is ook overal hé..! Soentje Hedy