Donderdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu

Donderdag

Blijf op de hoogte en volg Raf

15 Maart 2015 | Curaçao, Curaçao

Binnen begint het weer met het maken van de dagplanning. En Lisette heeft er weer iets aan toegevoegd. Raf moet door de tunnel kruipen, die nu op de FatBoy ligt. “Kan niet” zegt Raf zonder iets geprobeerd te hebben. Een kleine aansporing van Lisette zorgt er voor dat onze kanjer het toch maar gaat proberen . En ach ja, tuurlijk lukt het! Aan het einde van de tunnel staat een bak met bonen met de plaatjes er in.

De woorden van vandaag beginnen met ‘sch’ en ‘sl’. Als Raf “soen” zegt verbetert hij zichzelf direct en zegt “o nee schoen”. Bij het woord ‘slaap’ komen alle mogelijke varianten aan bod, in eerste instantie “saap”, gevolgd door weer “o nee schaap” euhhh “slaap”. Meneer moest er zelf om lachen!!!

Op het dok weer met muis en krokodil werken aan de mondmotoriek. En dan weer lekker het water in. Raf is zo vrolijk, hij kletst wat af tegen Lisette. Hij speelt ook echt met Nubia. Die twee samen is zo koddig. Zeker omdat Lisette hem nu ook een aantal keer alleen met Nubia laat gaan.

Tegen het einde mogen we weer even bij het dok komen kijken. Dat is iets extra’s, dan sta je er namelijk zoveel dichter bij. Geweldig. En Raf die maar roept “mama”, “papa”, zo van, blijven jullie wel even naar mij kijken….

Als de training klaar is praten we nog even na met Lisette. Om dan te beseffen dat we nog maar één dag te gaan hebben….