De tweede week start alweer! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu De tweede week start alweer! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Raf Hooijberg - WaarBenJij.nu

De tweede week start alweer!

Blijf op de hoogte en volg Raf

10 Maart 2015 | Curaçao, Curaçao

In het weekend heeft Raf lekker rustig aan gedaan. Hij is echt moe van de eerste week ‘werken’. Dus we doen spelletjes, lezen boekjes en gaan natuurlijk naar het strand. En voor je het weet is het weekend voorbij en staan we weer bij het CDTC te wachten op Lisette en Dewy.

Raf heeft er weer zin in vandaag! Zoals elke dag begint zijn programma binnen met het maken van een dagplan en het doen van de eerste oefeningen. Kaartjes halen uit een bak met rijst, de woordjes zeggen die op de kaartjes staan. Vandaag zijn het woorden met ‘vl’, ‘pl’ en ‘sl, zoals vlag, plas en slang. Daarna gaan ze nog kegelen. Onder elke kegel zit weer een plaatje met een woord wat hij dan natuurlijk weer moet zeggen. Lisette zei dat Raf genoot!

Op het dok gaan de oefeningen voor de mondmotoriek verder waar we vorige week gestopt zijn. Dus weer met muis, krokodil maar Lisette stimuleert met haar hand nu ook zijn lippen en tong. En dan het water in om met Nubia aan de slag te gaan.

Vandaag is dat wat lastig. Want Chabalita en Kanoa hebben er geen zin in. Chabalita loopt te ‘etteren’, vaak bij haar jongere zusje Nubia. Kanoa heeft er geen zin in, hij is ziekjes. Die twee zwemmen kris kras door alle groepjes. Je ziet de frustratie bij de trainers! Voor ons wel grappig om te zien. Ze zijn totaal niet te sturen – de dolfijntrainsters doen echt van alles - dus er rest maar één oplossing; apart plaatsen.

Na elke training moet Raf echt even rustig aan doen en bijkomen. Dus even filmpjes kijken op de ipad; buurman & buurman, Ernst & Bobbie. ’s Middags hebben we dan ‘strandtijd’! En daar zien we dagelijks de stapjes die Raf maakt. Raf wil zelf uit de buggy om het laatste stukje op het strand te gaan lopen. Met Zeb sjouwt hij een strandbed . Dan besluiten de heren om samen op het strand te gaan voetballen! Als iemand dat 2 weken geleden tegen ons had gezegd, hadden we dat ondenkbaar genoemd. Na een goal te hebben gemaakt, loopt Raf als “Ronaldo” zijn goal te vieren. Zie ik hier gewoon de toekomstige linksbuiten van het Nederlands G elftal gaan….

In zee weer een stapje. Hij zwemt volledig zelfstandig en doet keurig zijn zwemoefeningen. Met een big smile! Nog even volleyballen wat eten, drinken en ijsje op het strand en ook deze dag is voor Raf ten einde. Want van 18.00 – 5.00 uur gaan we slapen….

• 10 Maart 2015 - 17:19

Nienke:

Wat ontzettend leuk om te lezen!! Ik ben zo benieuwd wat hij straks zelf op school gaat vertellen over jullie grote avontuur.
    Geniet nog met zijn allen!
    groetjes,
    Nienke

• 10 Maart 2015 - 17:39

Deventer:

Hoi lieve luitjes,
    We genieten iedere keer van jullie leuke verslag en mooie foto's. En wat geweldig dat jullie nu al zoveel verbeteringen zien. Blijf genieten !! Lieve groeten van ons, Rob en Henny

• 10 Maart 2015 - 19:50

Carola:

Wat is dat genieten voor jullie allemaal.
    Heerlijk om alle verhalen te lezen. En die Raf is een toppertje!
    Groetjes,
    Carola

• 10 Maart 2015 - 21:48

Martien En Wil Hardorff:

Lieve familie, mooi verslag en enige foto's. Je kunt het Seb en Raf aanzien hoe goed het hen doet en die samenwerking is heel geweldig. Een goede 2e week gewenst, wij genieten hier zowaar van de lente. Tot gauw, groeten, martien en wil

• 10 Maart 2015 - 22:25

Cher:

het plezier straalt ervan af !! Dat belooft wat de rest van de week haha zetten ze saampies de boel op stelten.

• 11 Maart 2015 - 09:17

Lindinja:

Wat geweldig zeg, al die ontwikkelingen! Het ziet er uit als een prachtig avontuur voor jullie allemaal.
    Heel veel plezier en succes nog Raf, en ik zie je weer snel op school!

Groetjes Lindinja

• 11 Maart 2015 - 15:59

Loes En Willem:

Ja wat gaat de tijd snel maar ...... Jullie genieten nog steeds
    Heerlijk om dat te zien die kids zo lekker in dat water
    En goed dat RAF zo zijn best doet .....
    Wel we wachten weer op het volgende verhaal